Villkor
Genom att gå in och använda webbplatsen anses du ha läst och accepterat dessa användarvillkor. Om du inte accepterar dessa användarvillkor eller någon del av dem ska du inte gå in på eller använda webbplatsen. Opencircuit förbehåller sig rätten att när som helst ändra dessa användarvillkor. Din fortsatta användning av denna webbplats (eller någon av Opencircuits andra webbplatser) efter en sådan ändring utgör ditt samtycke till de ändrade användarvillkoren. Vi rekommenderar att du kontrollerar användarvillkoren ofta. Om du inte godkänner någon ändring av användarvillkoren måste du omedelbart sluta använda Opencircuit webbplatser.
Index
Artikel 1 - Definitioner
Artikel 2 - Företagarens identitet
Artikel 3 - Tillämpning
Artikel 4 - Erbjudandet
Artikel 5 - Kontraktet
Artikel 6 - Ångerrätt
Artikel 7 - Kostnader vid återkallelse
Artikel 8 - Uteslutning av ångerrätten
Artikel 9 - Priset
Artikel 10 - Överensstämmelse och garanti
Artikel 11 - Leverans och utförande
Artikel 12 - Varaktighet transaktioner: varaktighet, annullering och förnyelse
Artikel 13 - Betalning
Artikel 14 – Klagomålsförfarande
Artikel 15 - Tvister
Artikel 16 - Ytterligare eller andra bestämmelser
Artikel 17 - Presentkort
Artikel 1 - Definitioner
I dessa villkor gäller följande definitioner:
Betänketid: den period inom vilken konsumenten kan utnyttja sin ångerrätt;
Konsument: den fysiska person som inte agerar inom ramen för ett yrke eller verksamhet och som ingår ett distansavtal med företagaren;
Dag: kalenderdag;
Varaktighetstransaktion: ett distansavtal avseende en serie produkter och/eller tjänster, vars leverans- och/eller köpskyldighet är spridd över tiden;
Hållbar databärare: alla medel som gör det möjligt för konsumenten eller företagaren att lagra information som är personligen riktad till honom på ett sätt som möjliggör framtida konsultation och oförändrad återgivning av den lagrade informationen.
Ångerrätt: möjligheten för konsumenten att häva distansavtalet inom ångerfristen;
Modellblankett: den mall för ångerrätt som företagaren ställer till förfogande som en konsument kan fylla i när denne vill utnyttja sin ångerrätt.
Entreprenör: den fysiska eller juridiska person som erbjuder produkter och/eller tjänster till konsumenter på distans;
Distansavtal: ett avtal där det, inom ramen för ett av företagaren organiserat system för distansförsäljning av produkter och/eller tjänster, fram till och med avtalets ingående, exklusivt används en eller flera tekniker för distans. kommunikation;
Teknik för distanskommunikation: medel som kan användas för att sluta avtal, utan att konsument och företagare träffas samtidigt i samma rum.
Allmänna villkor: de nuvarande allmänna villkoren för företagaren.
Artikel 2 - Företagarens identitet
Opencircuit OÜ
Keemia tn 4
10616 Tallinn
Estonia
Telefonnummer: +31 850014013
Epostadress: info@opencircuit.nl
Handelskammarens nummer: 14640654
momsregistreringsnummer: EE102382956
Artikel 3 - Tillämpning
Dessa allmänna villkor gäller för varje erbjudande från företagaren och för alla distansavtal och beställningar som ingås mellan företagaren och konsumenten.
Innan distansavtalet ingås görs texten till dessa allmänna villkor tillgänglig för konsumenten. Om detta inte är rimligt möjligt, innan distansavtalet ingås, kommer det att anges att de allmänna villkoren kan ses hos företagaren och de kommer att skickas kostnadsfritt så snart som möjligt på begäran av konsumenten.
Om distansavtalet ingås elektroniskt, utan hinder av föregående stycke och innan distansavtalet ingås, kan texten i dessa allmänna villkor göras tillgänglig för konsumenten elektroniskt på ett sådant sätt att konsumenten kan lagras på ett enkelt sätt. sätt på en hållbar databärare. Om detta inte rimligen är möjligt kommer det innan distansavtalet ingås att anges var de allmänna villkoren kan läsas elektroniskt och att de kommer att skickas kostnadsfritt på begäran av konsumenten elektroniskt eller på annat sätt.
För det fall specifika produkt- eller tjänstevillkor gäller utöver dessa allmänna villkor gäller andra och tredje styckena i tillämpliga delar och konsumenten kan alltid åberopa den för honom mest förmånliga tillämpliga bestämmelse vid motstridiga allmänna villkor och betingelser. är.
Om vid något tillfälle en eller flera bestämmelser i dessa allmänna villkor är helt eller delvis ogiltiga eller förstöra, kommer avtalet och dessa villkor att förbli i kraft för resten och den relevanta bestämmelsen kommer att ersättas av en bestämmelse i ömsesidigt samråd utan dröjsmål. av originalet så nära som möjligt.
Situationer som inte regleras i dessa allmänna villkor måste bedömas "i andan" i dessa allmänna villkor.
Osäkerheter om tolkningen eller innehållet i en eller flera bestämmelser i våra villkor måste förklaras "i andan" i dessa villkor.
Artikel 4 - Erbjudandet
Om ett erbjudande har en begränsad giltighetstid eller görs förenat med villkor kommer detta uttryckligen att framgå av erbjudandet.
Erbjudandet är utan förpliktelser. Företagaren har rätt att ändra och justera erbjudandet.
Erbjudandet innehåller en fullständig och korrekt beskrivning av de produkter och/eller tjänster som erbjuds. Beskrivningen är tillräckligt detaljerad för att konsumenten ska kunna göra en korrekt bedömning av erbjudandet. Om företagaren använder bilder är dessa en sann representation av de produkter och/eller tjänster som erbjuds. Uppenbara fel eller uppenbara fel i erbjudandet är inte bindande för företagaren.
Alla bilder, specifikationsdata i erbjudandet är vägledande och kan inte ge upphov till ersättning eller upplösning av avtalet.
Bilder som medföljer produkter är en sann representation av de produkter som erbjuds. Entreprenör kan inte garantera att de visade färgerna exakt överensstämmer med produkternas verkliga färger. Varje erbjudande innehåller sådan information att det är tydligt för konsumenten vilka rättigheter och skyldigheter som är knutna till att acceptera erbjudandet.
Artikel 5 - Avtalet
Med förbehåll för bestämmelserna i punkt 4 ingås avtalet i det ögonblick då konsumenten accepterar erbjudandet och uppfyller de tillhörande villkoren.
Om konsumenten har accepterat erbjudandet elektroniskt, bekräftar företagaren omedelbart mottagandet av godkännandet av erbjudandet elektroniskt. Så länge avtalet om detta godkännande inte har bekräftats av företagaren kan konsumenten lösa avtalet.
Om avtalet ingås elektroniskt kommer företagaren att vidta lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkra elektronisk överföring av data och säkerställa en säker webbmiljö. Om konsumenten kan betala elektroniskt kommer företagaren att vidta lämpliga säkerhetsåtgärder.
Företagaren kan informera sig själv - inom rättsliga ramar - om konsumenten kan uppfylla sina betalningsförpliktelser, samt om alla de fakta och faktorer som är viktiga för ett ansvarsfullt ingående av distansavtalet. Om företagaren på grundval av denna utredning har goda skäl att inte ingå avtalet, har han rätt att avslå en beställning eller begäran med motivering eller att till utförandet förena särskilda villkor.
Vid en långsiktig transaktion gäller bestämmelsen i föregående stycke endast den första leveransen.
Varje avtal ingås under suspensiva villkor för tillräcklig tillgång på de berörda produkterna.
Artikel 6 - Ångerrätt
Vid leverans av produkter:
Vid köp av produkter har konsumenten möjlighet att lösa avtalet utan att ange skäl under 14 dagar. Denna betänketid börjar dagen efter mottagandet av produkten av konsumenten eller en representant som utsetts av konsumenten i förväg och gjorts känd för företagaren.
Under ångerfristen kommer konsumenten att hantera produkten och förpackningen varsamt. Han kommer endast att packa upp eller använda produkten i den utsträckning det är nödvändigt för att bedöma om han vill behålla produkten. Om han utnyttjar sin ångerrätt kommer han att returnera produkten med alla medföljande tillbehör och - om det är rimligt möjligt - i originalskick och förpackning till företagaren, i enlighet med rimliga och tydliga instruktioner från företagaren.
Om konsumenten vill utnyttja sin ångerrätt är han skyldig att göra detta till företagaren inom 14 dagar från mottagandet av produkten. Konsumenten ska göra detta känt med hjälp av mallformuläret eller med hjälp av annat kommunikationsmedel, till exempel via e-post. Efter att konsumenten har angett att han vill utnyttja sin ångerrätt ska kunden returnera produkten inom 14 dagar. Konsumenten ska bevisa att den levererade varan har returnerats i tid, till exempel genom leveransbevis.
Om kunden efter utgången av de perioder som avses i punkterna 2 och 3 inte har angett att han vill utnyttja sin ångerrätt resp. inte har returnerat produkten till företagaren är köpet ett faktum.
Artikel 7 - Kostnader vid återkallelse
Om konsumenten utnyttjar sin ångerrätt kommer de maximala returkostnaderna att stå för hans räkning.
Om konsumenten har betalat ett belopp kommer företagaren att återbetala detta belopp så snart som möjligt, dock senast 14 dagar efter ångerrätt. Detta är under förutsättning att produkten redan har mottagits tillbaka av webbåterförsäljaren eller att avgörande bevis på fullständig retur kan lämnas in. Återbetalning kommer att ske via samma betalningsmetod som konsumenten använder om inte konsumenten uttryckligen ger tillstånd till en annan betalningsmetod.
Vid skada på produkten på grund av vårdslös hantering av konsumenten är konsumenten ansvarig för eventuell värdeförlust på produkten.
Konsumenten kan inte hållas ansvarig för värdeminskning på produkten om företagaren inte lämnat all lagstadgad information om ångerrätten, detta måste göras innan köpeavtalet ingås.
Artikel 8 - Uteslutningsrätt till ångerrätt
Företagaren kan utesluta konsumentens ångerrätt för produkter enligt beskrivningen i punkterna 2 och 3. Undantaget från ångerrätten gäller endast om företagaren har angett detta tydligt i erbjudandet, åtminstone i tid för ingående av avtalet.
Artikel 9 - Priset
Under den giltighetstid som anges i erbjudandet kommer priserna på de produkter och/eller tjänster som erbjuds inte att höjas, förutom prisändringar till följd av förändringar i momssatser.
Till skillnad från föregående stycke kan företagaren erbjuda produkter eller tjänster vars priser är föremål för fluktuationer på finansmarknaden och som företagaren inte har inflytande över, med rörliga priser. Detta beroende av fluktuationer och att eventuella angivna priser är riktpriser framgår av erbjudandet.
Prishöjningar inom 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om de är en följd av lagstadgade föreskrifter eller bestämmelser.
De priser som anges i erbjudandet av produkter eller tjänster inkluderar moms.
Alla priser är med reservation för skriv-, tryck- och sättningsfel. Inget ansvar accepteras för konsekvenserna av skriv-, tryck- och skrivfel. Vid skrivfel, tryck- och tryckfel är företagaren inte skyldig att leverera varan enligt felaktigt pris.
Artikel 10 - Överensstämmelse och garanti
Företagaren garanterar att produkterna och/eller tjänsterna överensstämmer med avtalet, de specifikationer som anges i erbjudandet, rimliga krav på tillförlitlighet och/eller användbarhet och de lagbestämmelser som finns på datumet för avtalets ingående och/eller statliga föreskrifter . Om överenskommet garanterar företagaren även att produkten är lämplig för annat än normalt bruk.
En garanti som tillhandahålls av företagaren, tillverkaren eller importören påverkar inte de lagliga rättigheter och anspråk som konsumenten kan göra gällande mot företagaren med stöd av avtalet.
Eventuella defekter eller felaktigt levererade produkter ska anmälas skriftligen till företagaren inom 2 månader efter leverans. Produkterna ska returneras i originalförpackning och i nyskick.
Företagarens garantitid motsvarar tillverkarens garantitid. Företagaren ansvarar dock aldrig för produkternas slutliga lämplighet för varje enskild applikation av konsumenten, och inte heller för några råd angående användning eller tillämpning av produkterna.
Artikel 11 - Leverans och utförande
Företagaren kommer att iaktta största möjliga omsorg vid mottagande och utförande av order på produkter och vid bedömning av ansökningar om tillhandahållande av tjänster.
Leveransort är den adress som konsumenten har meddelat företaget.
Med iakttagande av vad som anges i punkt 4 i denna artikel kommer företaget att utföra accepterade beställningar skyndsamt, dock senast inom 30 dagar, om inte konsumenten har samtyckt till en längre leveranstid. Om leveransen försenas, eller om en beställning inte eller endast delvis kan utföras, meddelas konsumenten detta senast 30 dagar efter att denne har lagt beställningen. Konsumenten har i så fall rätt att utan kostnad lösa upp avtalet. Konsumenten har inte rätt till ersättning.
Alla leveranstider är vägledande. Konsumenten kan inte härleda några rättigheter från några angivna villkor. Överskridande av en villkor berättigar inte konsumenten till ersättning.
I händelse av upplösning i enlighet med punkt 3 i denna artikel kommer företagaren att återbetala det belopp som betalats av konsumenten så snart som möjligt, men senast 14 dagar efter upplösningen.
Om leverans av en beställd produkt visar sig vara omöjlig, kommer företagaren att göra allt för att göra en ersättningsvara tillgänglig. Senast vid leverans kommer det att på ett tydligt och begripligt sätt anges att en ersättningsvara levereras. För ersättningsartiklar kan ångerrätten inte uteslutas. Kostnaderna för eventuell returfrakt står för företagarens räkning.
Risken för skada och/eller förlust av produkter åligger företagaren fram till leveranstillfället till konsumenten eller en representant som utsetts i förväg och som gjorts känd för företagaren, om inte annat uttryckligen överenskommits.
Artikel 12 - Varaktighet transaktioner: varaktighet, annullering och förlängning
Annullering
1. Konsumenten kan säga upp ett avtal som har ingåtts på obestämd tid och som sträcker sig till regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster, med iakttagande av överenskomna uppsägningsregler och en uppsägningstid om högst en månad .
2. Konsumenten kan säga upp ett avtal som har ingåtts för en bestämd tid och som sträcker sig till regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster, när som helst mot utgången av bindningstiden, med iakttagande av överenskommet avbokningsregler och en uppsägningstid på minst högst en månad.
Förlängning
Ett avtal som har ingåtts för en bestämd tid och som sträcker sig till regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster, får inte tyst förlängas eller förnyas för en bestämd tid.
I motsats till föregående stycke får ett avtal som har ingåtts för viss tid och som sträcker sig till regelbunden leverans av dagsnyheter samt veckotidningar och tidskrifter tyst förlängas med en viss tid om högst tre månader, om konsumenten motsätter sig detta utökade avtal. kan häva utgången av förlängningen med en uppsägningstid om högst en månad.
Ett avtal som har ingåtts för en bestämd tid och som sträcker sig till regelbunden leverans av produkter eller tjänster får endast tyst förlängas på obestämd tid om konsumenten när som helst kan säga upp sig med en uppsägningstid om högst en månad och en uppsägningstid om högst tre månader om avtalet sträcker sig till ordinarie, men mindre än en gång i månaden, leverans av dags-, nyhets- och veckotidningar och tidskrifter.
Ett avtal med begränsad varaktighet för regelbunden leverans av dagstidningar, nyheter och veckotidningar och tidskrifter (prov- eller introprenumeration) fortsätter inte underförstått och upphör automatiskt efter prov- eller introduktionsperioden.
Varaktighet
Om ett avtal har en löptid på mer än ett år kan konsumenten när som helst efter ett år säga upp avtalet med en uppsägningstid om högst en månad, såvida inte skälighet och skälighet motsätter sig uppsägning före utgången av den avtalade löptiden.
Artikel 13 - Betalning
Om inte annat avtalats ska de belopp som konsumenten är skyldig betalas inom 7 arbetsdagar efter betänketidens början enligt artikel 6 punkt 1. Vid avtal om att tillhandahålla en tjänst börjar denna period efter att konsumenten har börjat. har fått bekräftelsen på avtalet.
Konsumenten är skyldig att omedelbart rapportera felaktigheter i de betalningsuppgifter som tillhandahålls eller uppges till företagaren.
Vid utebliven betalning från konsumentens sida har företagaren rätt att, med förbehåll för lagliga begränsningar, debitera de rimliga kostnader som konsumenten har meddelats i förväg.
Artikel 14 – Klagomålsförfarande
Företagaren har ett tillräckligt publicerat reklamationsförfarande och hanterar klagomålet i enlighet med detta reklamationsförfarande.
Klagomål om genomförandet av avtalet ska lämnas fullständigt och tydligt beskrivna till företagaren inom 2 månader efter att konsumenten upptäckt bristerna.
Klagomål som lämnas in till företagaren kommer att besvaras inom en period av 14 dagar från dagen för mottagandet. Om ett klagomål kräver en överskådlig längre handläggningstid svarar företagaren inom 14 dagars tid med ett mottagningsbesked och en indikation när konsumenten kan förvänta sig ett mer utförligt svar.
Om klagomålet inte kan lösas i ömsesidigt samråd uppstår en tvist som är föremål för tvistlösningsförfarandet.
Vid reklamationer ska en konsument först vända sig till företagaren. Om webbbutiken är ansluten till Stichting WebwinkelKeur och i händelse av klagomål som inte kan lösas genom ömsesidig överenskommelse, ska konsumenten kontakta Stichting WebwinkelKeur ( www.webwinkelkeur.nl ), som kommer att förmedla kostnadsfritt. Kontrollera om denna webshop har ett aktuellt medlemskap via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/ . Om en lösning ännu inte uppnås har konsumenten möjlighet att få sitt klagomål behandlat av den oberoende tvistkommittén som utsetts av Stichting WebwinkelKeur, vars beslut är bindande och både företagaren och konsumenten samtycker till detta bindande beslut. Det finns kostnader förknippade med att lämna in en tvist till denna tvistnämnd, som ska betalas av konsumenten till den berörda nämnden. Det är också möjligt att registrera klagomål via den europeiska ODR-plattformen ( http://ec.europa.eu/odr ).
Ett klagomål upphäver inte företagarens skyldigheter, om inte företagaren skriftligen anger annat.
Om ett klagomål visar sig vara välgrundat av företagaren kommer företagaren, efter eget gottfinnande, att byta ut eller reparera de levererade produkterna utan kostnad.
Artikel 15 - Tvister
Endast holländsk lag gäller för avtal mellan företagaren och konsumenten som dessa allmänna villkor gäller. Även om konsumenten bor utomlands.
Wiens försäljningskonvention gäller inte.
Artikel 16 - Ytterligare eller andra bestämmelser
Ytterligare bestämmelser eller bestämmelser som avviker från dessa allmänna villkor får inte vara till nackdel för konsumenten och ska antecknas skriftligen eller på ett sådant sätt att de kan lagras av konsumenten på ett tillgängligt sätt på en hållbar databärare.
Artikel 17 - Presentkort
Presentkort kan lösas in upp till ett år efter köp av presentkortet.
Krediten på presentkortet kan inte bytas mot kontanter.
Presentkortskrediter kan inte kvittas mot utestående fordringar.
Behåll presentkortet tills det är helt använt och släng det inte förrän du fått de beställda varorna. Kontrollera noga om det verkligen inte finns någon kredit kvar på ditt presentkort.
Opencircuit inte för skrivfel i e-postadressen vid köp av presentkort. Du måste ange en giltig e-postadress för att få aktiveringslänken.
Opencircuit inte för förlust, stöld, missbruk, oanvändbarhet på grund av skada eller försenad leverans (t.ex. på grund av tekniska problem) av presentkort.
Vid bedrägeri, försök till bedrägeri eller misstanke om annan olaglig verksamhet i samband med köp eller inlösen av presentkort har Opencircuit rätt att säga upp aktuellt presentkort och kundkonto(n) och/eller betala på annat sätt att begära . Inget anspråk kan göras för frigörande eller betalning av relevanta medel.
Presentkort kan inte returneras efter beställning.