Arduino Leonardo - elektroniskt lås

Placerad på

Initiera LCD-skärmen med en funktion

För att använda LCD-skärmen måste vi använda ett bibliotek, det är LiquidCrystal_I2C-biblioteket. Så först måste vi initialisera biblioteket och efter det måste vi specificera hur många rader och tecken vi har på LCD-skärmen.

Och för att se om LCD-skärmen fungerar fullt ut kan vi sätta på, stänga av och slå på bakgrundsbelysningen igen. Och visa ett välkomstmeddelande till användaren.

Nu kan vi använda LCD-skärmen i vårt vidare program

Initialization of the LCD

Nuvarande sida 7. Koden - del 2 - LCD-skärmen 1. Introduktion 2. Schemat 3. Knappsatsen 4. LCD-modulen 5. Servon 6. Koden - del 1 - Knappsatsen 7. Koden - del 2 - LCD-skärmen 8. Koden - del 3 - Koden 9. Koden - del 4 - Fler koder 10. Koden - del 5 - Setup and Loop 11. Hela koden Postat av

Kommentarer

Webwinkelkeur Kiyoh Trustpilot Opencircuit